Jak poznat dobré a funkční logo?

Logo je vizuální grafická zkratka, která reprezentuje firmu, značku, produkt nebo jednotlivce. Nehledejte za tím jen pěkný obrázek, ale nástroj tvořící klíčovou součást celkové identity. Z hlediska marketingu je logo vizuální zástupce, který společně s dalšími prvky (fonty, barvy, piktogramy apod.) jasně odlišuje od konkurence vaši službu nebo produkt, napomáhá se zákazníky budovat vztah a posilovat důvěru. Aby logo skutečně plnilo svou funkci, je na začátku zásadní otevřená komunikace a spolupráce mezi klientem a designérem. V tomto článku si ukážeme, co splňuje dobré logo, případně na jaké chyby si dát pozor.

 

 

5 pilířů silného loga

Kvalitní logo je výsledkem promyšleného procesu, ve kterém se hledá rovnováha mezi estetikou a funkčností. Za každým dobrým logem stojí koncept, důsledné ladění detailů a jasná myšlenka. Podívejme se na pět klíčových vlastností, které by mu neměly chybět:

 

1. Jednoduchost

Zdánlivě jednoduše vyhlížející věci jsou většinou výsledkem složitého a dlouhodobého snažení. Na samotném začátku má designer k dispozici spoustu informací. Cílem jeho práce je systematicky z návrhu ubírat nepodstatné detaily tak dlouho, až není co ubírat, aniž by výsledek ztratil nosnou myšlenku.

 

3. Nadčasovost

Dobře navržené logo se musí vyhnout trendům a módním výstřelkům, které jsou efektivní pouze sezóně a mají smysl jen krátkodobě. U loga spíše oceníte konzervativnější přístup, minimalistický design, aby si jeho vzhled zachoval svoji aktuálnost a stálost i po uplynutí několika roků či jedné dekády.

 

5. Všestrannost

Logo má být plnohodnotný nástrojem efektivní marketingové komunikace. Zkušený designer musí navrhnout odpovídající tvary, barvy i písmo tak, aby jejich aplikace byla snadná všude tam, kde se potřebujete zviditelnit. Při používání loga je nepřípustné narazit na technické limity, snižující kvalitu reprodukce.

2. Snadná zapamatovatelnost

Čím jednodušší tím snáze zapamatovatelnější, proto je zvládnutí prvního kroku tak nesmírně důležité. Pokud si lidé díky výjimečnosti a jednoduchosti designu, právě zapamatují vaše logo mezi ostatními logy firem pracujících ve stejném oboru, můžete tak například získat nemalou konkurenční výhodu.

 

4.Osobitost

Každé logo má zapadat do portfolia služeb případně naplňovat poslání a hodnoty firmy nebo má zobrazovat vlastnosti produktu. To ovšem neznamená, že musí mít vzhled věci, která doslovně a přesně popisuje službu nebo produkt. Například logo automobilky nutně nezobrazuje v logu auto, restaurace jídlo apod.

 

Logo, které splňuje zásady jednoduchosti, zapamatovatelnosti, nadčasovosti, osobitosti a všestrannosti, bude fungovat napříč médii, obstojí v čase a stane se přirozenou součástí firemní komunikace. Investice do kvalitního loga se proto vždy vrátí v podobě silnější značky, lepšího vnímání na trhu a větší konkurenceschopnosti.

Pamatujte, že logo je jen začátek – jeho skutečná síla se projeví až ve spojení s jasně definovanou identitou a konzistentní prezentací napříč všemi kanály. Pokud je logo navrženo s ohledem na všechny klíčové pilíře, stává se nejen vizitkou firmy, ale i jejím strategickým nástrojem pro růst a úspěch.

Chci konzultaci

Další články ke čtení